reklama

Pán Richter, nesnažte sa mi pomôcť...

Ďakujem, pán minister, že mne, ako drobnému živnostníkovi, venujete toľko pozornosti, a že sa mi tak vehementne snažíte zachrániť môj dôchodok, ale naozaj to robiť nemusíte. Alebo, lepšie povedané,nerobte to! Pretože ja neverím, skutočne neverím, a ešte raz neverím, že sa vám to podarí. Môj starý otec hovorieval, že hlupák sa nebojí, lebo vďaka svojej hlúposti nerozozná nebezpečenstvo, a ja nie som hlupák...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Je od vás veľmi šľachetné, že nám zvyšujete odvody pod rúškom vznešenej myšlienky zachrániť nás všetkých pred chudobou a hladom na staré kolená, ale mne by skôr vyhovovala stratégia: "Dajte nám zarobiť a my sa už o seba postaráme sami." Poďme sa pozrieť na to, ako to teraz celé funguje.

1) Dnešné vyzbierané odvody zachránia jedine dôchodcov, ktorí dôchodky už poberajú. Čiže nemám pocit, že by som si zachraňovala svoj príjem, keď už budem mať tých 180 rokov, ale dôchodok niekoho iného, na ktorý vy v tomto momente nemáte.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2) Ako sa môj budúci dôchodok vyráta, to nikto, a ani vy, netušíme, lebo to bude o pár desaťročí a vy už budete dávno pod drnom, takže prečo by vás takéto ďalekosiahle predstavy a predpoklady mali zaujímať. Dôchodky sa rátajú podľa nejakých vzorcov, ktoré sú ľahko, aj politicky, ovplyvniteľné, preto ja osobne sa vonkoncom nespolieham, že tu nejaký tatíčko štát bude mať práve o mňa starosť. Na Slovensku je vôbec najlepšie, ak ste mladý a zdravý, v opačnom prípade s ničím nerátajte.

3)Každý malý živnostník, ktorý si to uvedomuje, nadobudne pocit, že akékoľvek odvody v tomto štáte sú len nutné zlo, a keby tie peniaze vyhadzoval von oknom, bude to mať pre neho rovnaký efekt. U lekára si napriek dosť vysokým odvodom platíte takmer za všetko, ak chcete mať aspoň nejakú normálnu starostlivosť, a terajším dôchodcom sa zdvihne dôchodok tak o 3 eurá, pričom sme z toho všetci happy. Kopec peňazí sa stratí cestou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4)Ak chce seba a svoju rodinu nejak chrániť, snaží sa odkladať si peniaze iným spôsobom a buduje popri tom fungujúci podnik, často s rodinnými príslušníkmi, aby mali nezávislé živobytie.

5)Väčšina živnostníkov nemá nadštandardné príjmy, zvýšenie daní a odvodov v ťažkých časoch, keď nemajú možno toľko objednávok, ich ovplyvní. Živnostníci nemajú istý príjem, na rozdiel od zamestnancov všetko, čo potrebujú k práci, si musia sami zaobstarať a zaplatiť, chcú byť len nezávislí, uživiť sa, realizovať sa, vedia si vytvoriť pracovné miesto, a v čase znižovania kúpyschopnosti obyvateľstva tiež obracajú každé euro, pretože vytvárať si veľké rezervy je v súčasnosti priam náročné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek všetkému si myslím, že prežijeme, vydržíme a budeme solidárni, veď sa treba trochu zomknúť a s plecom pri pleci čeliť nástrahám tohto nového sveta, plného skúšok a strastí. Kto by si aj niečo iné dovolil povedať. Keď však vidím, s akou rozvahou a rozumom vediete štát, sťaby námorníci na sťažni plachetnice zmietanej búrkou márne sa snažiac zachytiť pohľadom na horizonte pevninu, chce sa mi povedať:"Prestaňte tu trápne trepať o nejakých mojich dôchodkoch, lebo vaše oko dovidí maximálne do vzdialenosti 4 rokov a ešte aj tá sa skracuje. Prestaňte nás tu oblbovať báchorkami, ktorými zakrývate, že váš plán v podstate neexistuje a že sa len snažíte ošklbať, koho sa dá. A v tom nám Boh a naša stana pomáhaj."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bodaj by nás takých prezieravých politikov postretlo čo najmenej.

Lucia Karabínošová

Lucia Karabínošová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som celkom bystrá žena, ktorá má rada konštruktívnu diskusiu... Som od Bratislavy a mojou veľkou záľubou je čítanie, politika, štúdium cudzích jazykov a cestovanie...Som zakladajúci člen strany Progresívne Slovensko... Zoznam autorových rubrík:  KomentáreStoriesAktivitySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu