reklama

August

.....má svoje čaro, svoju atmosféru....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Slnko ešte hreje, ale už tak nespaľuje pokožku. Dni sa pomaly krátia, ale sú stále dosť dlhé na to, aby sme si ich užili. Len tak ležať v tráve, sedieť na lúke alebo na múriku a rozprávať sa, alebo čítať knihu na húpačke v záhrade, toto si vybavím, keď niekto spomenie august. Vôňa dozrievajúcich sliviek alebo ringlôt, obraz koscov zo starých filmov sa mi spája práve s augustom. Vôňa končiaceho sa leta a priblíženie sa jesene, to je pre mňa august.

Pretože v tento mesiac Octavianus Augustus vošiel triumfálne do Ríma, potom čo porazil Marca Antónia a Kleopatru, Egypt sa dostal pod nadvládu rímskeho národa a zároveň bola ukončená občianska vojna, stal sa mesiacom Augustovým. Mesiacom pomenovaným po človeku, ktorý svojho času patril medzi najmocnejších tohto sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V auguste 1944 došlo k slovenskému národnému povstaniu a v auguste 1968 nás obsadili Rusi. Pardón, nie Rusi, ale naši druhovia a priatelia z Varšavskej zmluvy. A ešte som sa narodila ja. Bolo to v roku 1978 a na deň presne, len o 78 rokov skôr, sa narodil môj starký. Mohla som mu odjesť z jeho čokoládových narodkových bonbónov a mama sa vždy hnevala, že mám svoje. No, zakážte starkému strkať bonbóny prvej pravnučke.

Voľakedy sme vždy v auguste chodili na dovolenku do Štiavnice so starými rodičmi. V auguste som si začala pripravovať tašku do školy a v auguste som mala vždy pocit, že prežívam z roka asi to najkrajšie obdobie. Pretože po auguste príde babie leto....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by som sa niekedy vydala, asi by to bolo v auguste....A asi by som si už mala oprášiť svoju červenú baretku...

Lucia Karabínošová

Lucia Karabínošová

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som celkom bystrá žena, ktorá má rada konštruktívnu diskusiu... Som od Bratislavy a mojou veľkou záľubou je čítanie, politika, štúdium cudzích jazykov a cestovanie...Som zakladajúci člen strany Progresívne Slovensko... Zoznam autorových rubrík:  KomentáreStoriesAktivitySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu